Målrigt farvel til sæsonen
U16 Liga 3
OB - Søndersø 8-4 (3-3)
Fokuspunkter:
✅ Modig på bolden
✅ Vilje i nærkampene
Sæsonens sidste kamp i Ådalen fik en mareridtsstart.
Allerede efter to minutter var vi bagud 0-2, og i det dejlige sommervejr så det pludselig svært ud.
Heldigvis fik vi hurtigt justeret og arbejdede os tilbage i kampen. Vi reducerede til 1-2, men Søndersø slog igen og bragte sig foran 1-3. Drengene viste dog stor moral og fight, og inden der var spillet 20 minutter, havde vi både scoret til 2-3 og 3-3.
På grund af varmen havde vi i bedste VM-stil aftalt waterbreaks med dommeren, og det gav mulighed for endnu flere justeringer. Resten af første halvleg var mere lige, og holdene gik til pause ved stillingen 3-3.
I pausen var budskabet klart: Når vi spiller med ro og tålmodighed og derefter skifter tempo, er vi et rigtig stærkt hold.
Det blev hurtigt bevist efter pausen.
Vi bragte os foran 4-3, og herefter gik det stærkt. Med flot spil og masser af offensiv kvalitet scorede vi yderligere fire gange og bragte os foran 8-3. Søndersø fik til sidst reduceret på et straffespark, og kampen sluttede med en flot 8-4-sejr.
Dermed slutter vi sæsonen på en godkendt 5. plads i ligaen. Offensivt har vi været blandt de stærkeste hold med et gennemsnit på 3,2 mål pr. kamp, og vores topscorer har leveret imponerende 16 mål i 14 kampe.
Mange spillere har taget store skridt siden januar, og samlet set kan vi se tilbage på en rigtig fin halvsæson med masser af udvikling.
Nu venter sommerferien, og for årgang 2010 betyder det også et farvel, når spillerne spredes for alle vinde. Heldigvis følger nogle af drengene med træneren videre op på U19 efter ferien.
Tak for en god sæson til alle U16-drengene - God sommer