OB vinder U17 liga 3
U17 Liga 3
OB - Ryslinge 2-1 (1-0)
Torsdag aften spillede U17 sæsonens sidste kamp.
Hjemme i Ådalen stod den på topkamp imod Ryslinge. Inden kampen stod det klart at vindenes af kampen med stor sandsynlighed ville vinde rækken.
Vi kunne samtidig nøjes med uafgjort.
Første halvleg er det bedste vi har præsteret i år. Vi er dygtige på kanterne. Luka og Krishna udfordrer konstant Ryslinges backs, samtidig overlappede Viktor og Albert igen og igen. Kun den sidste skarphed og lidt for lave spillere gjorde at vi ikke bragte os foran flere gange.
Efter ca. 15 minutter vinder Eskild bolden højt på banen og sender den ind centralt til Andreas. Andreas afslutter flot i det lange hjørne og bringer os foran 1-0.
Vi er gode i omstillingerne, og fik flere chancer alene med målmanden. Desværre svigtede skarpheden i dag.
En hovedskade gjorde at vi måtte skifte ud i midterforsvaret kort inden pausen. Det gav en usikkerhed, vi bragte helt ind i anden halvleg. Ryslinge kom bedre med i kampen, uden at blive rigtig farlige.
Efter en lille times spil kommer Fernando igennem på kanten. Ham slår bolden ind foran mål til Alex, der kan ligge bolden til rette for Eskild. Med 2-0 til os var Ryslinge tvunget længere frem på banen. De gik over i en 3 back kæde.
Selvom vi nu spillede mand-mand oppe foran, fik vi det ikke udnyttet.
Vi har over året konsekvent nægtet at sparke lange bolde, men i dag kunne det have været en hjælp. Hver gang vores midtbane modtog bolden, mistede de den igen. Der var ikke succes med det korte spil. Derfor kom Ryslinge tættere og tættere på.
Efter 65 minutters spil kom Ryslinges angriber først på et hjørnespark. Ryslinges angriber har scoret imponerende 17 mål i sæsonen og de har stadig 2 kampe igen.
Ryslinge fornemmer tydeligt at de kan få noget med fra Ådalen.
Vi kæmper med alt vi har, for at holde dem fra målet. Det lykkedes trods en intens stemning på banen og sidelinjen. Stor ros til drengene for at holde hovederne kolde og fokus på kampen